GENERELLE VILKÅR FOR SEPHORAS KUNDEKLUB
1. FORMÅLET MED SEPHORAS KUNDEKLUB
Sephoras kundeklub administreres af: Sephora Danmark ApS ("Sephora") Kongens Nytorv 26, 1050 København K +45 38 41 38 80 infoscandinavia@sephora.dk
Det er kun muligt at tilmelde sig kundeklubben i danske butikker (gælder ikke Magasin Kgs. Nytorv, Odense og Århus) samt på www.sephora.dk.
Medlemskabet af Sephoras kundeklub er underlagt disse generelle vilkår. Når man vælger at blive medlem af kundeklubben, kan man optjene point på køb i såvel Sephoras fysiske butikker som i webshoppen. Medlemmer vil endvidere få mulighed for at udnytte forskellige eksklusive tilbud.
Kundeklubben omfatter to forskellige medlemskort:
- Sephora White Card
- Sephora Black Card
2. TILMELDING TIL SEPHORAS KUNDEKLUBa
2.1 Tilmelding til Sephoras kundeklub
Enhver kunde, der vælger at blive en del af Sephoras kundeklub, får udleveret et medlemskort, enten i fysisk eller visuel form. Der optjenes point på medlemskortet, når man køber et eller flere produkter i Sephoras butikker (gælder ikke Magasin Kgs. Nytorv, Odense og Århus), og medlemskortet udløser også forskellige tilbud.
Medlemmer skal være fyldt 16 år og have en folkeregisteradresse i Danmark og Sverige. Som kunde kan man tilmelde sig én kundeklub i Danmark eller Sverige. Sephora forbeholder sig retten til at få fremvist ID for kunder, der ønsker at tilmelde sig kundeklubben. Har man som medlem to medlemskort, har Sephora ret til at føre alle data (og dertilhørende fordele) over på ét kort og deaktivere det andet/de andre kort.
Der vil blive lagret personlige oplysninger i Sephoras system i den periode, hvor den personlige profil er aktuel i systemet. Som medlem er man forpligtet til at opdatere sine personlige oplysninger. Dette kan enten ske ved at besøge Sephoras butikker eller Sephoras webshop. Sephora kan ikke holdes ansvarlig, hvis et medlem ikke kan udnytte aktuelle tilbud grundet forældede eller ikke korrekte oplysninger.
2.2 Vilkår for at opnå Sephora White-kortet
Sephora White Card udleveres gratis til alle, der imødekommer vilkårene i punkt 2.1 og forespørger om et medlemskort i forbindelse med et køb i en af Sephoras butikker i Danmark (gælder ikke Magasin Kgs. Nytorv, Odense og Århus) og Sverige eller online på webshoppen.
Sephora White Card aktiveres ved, at det enkelte medlem udfylder en elektronisk blanket på webshoppen eller giver ekspedienten i butikken de fornødne oplysninger. Kortet vil blive aktiveret inden for 48 timer.
2.3 Vilkår for at opnå Sephora Black Card
Har man et Sephora White Card, udskiftes det med en Sephora Black Card status, når man har optjent 1800 point på Sephora White Card.
Når dette kriterie er opfyldt, erstattes Sephora White Card helt automatisk med en Sephora Black status.
3. VILKÅR FOR BRUG AF MEDLEMSKORT
Sephoras medlemskort er personligt og kan derfor ikke anvendes af andre end kortholderen. Medlemskortet må endvidere kun benyttes til personligt brug og ej i faglige sammenhænge.
Medlemskortet kan ikke anvendes som et betalingskort.
Det er ikke muligt at anvende - og ej heller oprette - flere forskellige medlemskort, når der købes en vare, jf. punkt 2.1 ovenfor. Der kan alene anvendes ét kort.
De medlemsfordele, der følger med medlemskortet, kan udelukkende udnyttes, hvis det pågældende kort vises ved kassen i den fysiske butik, eller hvis de forskellige oplysninger indtastes ved et online køb.
Som medlem skal man overholde de regler, der er oplistet under generelle vilkår. Får Sephora mistanke om, at et medlem ikke overholder reglerne, kan medlemskabet deaktiveres eller ophæves i henhold til punkt 8.
4. PERSONDATA
Indsamling af persondata
Sephora indsamler og administrerer persondata, der relaterer til det enkelte medlem, og som medlemmet selv overdrager til Sephora ved tilmeldingen til kundeklubben, hvilket både kan ske i de fysiske butikker og via webshoppen. Data indsamles via en dialog med ekspedienten i butikken eller via en online formular på webshoppen.
Andre data lagres automatisk under kundekontoen. Som medlem har man altid mulighed for at gå ind og ændre samt verificere de personlige oplysninger, der er lagt ind i systemet.
Ønsker man at blive en del af kundeklubben, skal man oplyse følgende ting: For- og efternavn, postadresse, e-mailadresse eller mobilnummer (bemærk, at der skal være minimum to kontaktoplysninger). Vælger man ikke at oplyse disse ting, er det desværre ikke muligt at indgå i kundeklubben og dermed få gavn af alle de ekstra tilbud.
Sephora kan også spørge ind til andre oplysninger, der har til hensigt til at give et bedre indblik i, hvilken type person der er tale om, hvorfor kommunikationen også bliver mere målrettet. Denne type oplysninger er dog ikke obligatoriske.
Sephora lagrer informationer om medlemmers køb og brug af tjenester samt medlemskortnumre, hvilket er en nødvendig ting for, at kundeklubben fungerer optimal.
Medlemskabet kan kun genereres i Sephoras database, hvis alle informationer er komplette og leveres i det rigtige format. Det er medlemmernes eget ansvar at opdatere de forskellige oplysninger under kundeprofilen, enten via de fysiske butikker eller www.sephora.dk. Sephora kan således ikke drages til ansvar, hvis et medlem ikke har mulighed for at udnytte specifikke tilbud grundet forældede eller urigtige oplysninger under kundekontoen, jf. punktet Sephoras ansvar.
Opdager Sephora uregelmæssigheder i de oplysninger, der er indtastet under en profil, forbeholder Sephora sig retten til at igangsætte de ovenfor nævnte fremgangsmetoder, uden yderligere advarsler. Kundekontoen slettes herefter.
Vigtigt: En e-mailadresse kan kun knyttes til ét medlemskort. Er en e-mailadresse knyttet til flere Sephora-kort, vil oplysningerne straks blive ændret.
Formål: Persondata har som nævnt til formål at administrere forbindelsen mellem det enkelte medlem og kundeklubben samt give medlemmet mulighed for at få tilsendt tilbud, nyheder eller relevant markedsføring i forhold til tidligere køb og interesser i Sephoras produkter. Persondata kan også anvendes til statistiske formål samt markedsføring.
Opbevaring: Persondata opbevares af Sephora i den periode, det tager at opfylde de oplistede formål. Det betyder med andre ord, at Sephora ikke længere lagrer persondata, når en kunde vælger at opsige sit medlemskab eller samtykke.
Modtagere: Sephora [DK], Sephora [SE], Sephora SAS og samarbejdspartnere, der udfylder ovennævnte roller, har adgang til persondataene.
Medlemmers rettigheder:Persondata lagres i Sephoras database, og medlemmer har altid ret til at få indsigt i de persondata, der er lagret, ligesom man kan indsende en forespørgsel med henblik på at få slettet eller ændre oplysninger. Desuden har det enkelte medlem og vedkommendes juridiske repræsentant mulighed for at modsige sig, at oplysningerne lagres i kommerciel sammenhæng.
Ønsker man at få indblik i de lagrede persondata, skal man altid indsende en skriftlig forespørgsel, enten via post eller e-mail. Der skal endvidere vedlægges/vedhæftes en kopi med en underskrift fra vedkommende, der ønsker indsigt.
Sephora kan kontaktes på e-mailadressen loyalty@sephora.dk.
5. FORDELENE VED AT VÆRE MEDLEM AF SEPHORAS KUNDEKLUB
5.1 Fordele som Sephora White-medlem
Når man modtager Sephora White-kortet, får man mulighed for at optjene point ved køb i Sephoras butikker samt i webshoppen.
Når man tilmelder sig Sephora White-aftalen, modtager man som nyt medlem en velkomstgave ved det næste køb, der enten kan foretages i butikker eller online på www.sephora.dk. Velkomstgaven har en værdi svarende til henholdsvis 45-70 DKK og 60-90 SEK.
Når Sephora White-kortet først er blevet aktiveret, begynder man at optjene point. Kortet skal fremvises for ekspedienten i de fysiske butikker, ligesom kortoplysningerne skal benyttes ved et online køb. 1 DKK svarer til 1 point, og tilsvarende 1 SEK til 1 point.
5.2 Fordele som Sephora Black-medlem
Som Sephora Black-medlem får man mulighed for at optjene point ved køb i Sephoras butikker samt i webshoppen. Når man overgår fra White- til Black-programmet, modtager man en voucher pålydende de 1800 point, man har optjent med Sephora White-kortet. Man kan herefter bruge voucheren til at udvælge én gave fra en gavekollektion, der er udvalgt på forhånd af Sephora. Gaven kan have en værdi på 140-200 DKK og 180-240 SEK. Når man som Sephora Black-medlem har optjent yderligere 1800 point, vil man automatisk modtage en ny voucher.
5.3 Fælles bestemmelser for Sephora White og Sephora Black
Point, der optjenes på køb i butikker eller online, kan ikke overføres til andre medlemmer. Point kan ej heller veksles til kontanter.
Ved eventuelle tilbagebetalinger forbeholder Sephora sig retten til at fratrække de point, der er krediteret medlemskortet og relaterer sig til det produkt, vis værdi skal refunderes.
Den aktuelle pointbalance kan tjekkes ved:
- At spørge en ekspedient ved kassen
- At have en online konto på www.sephora.dk eller sephora.se
Det er stadig muligt at optjene point i forbindelse med udsalg og kampagner, men det er dog ikke muligt at indløse sine point på nedsatte varer.
Der kan være individuelle fordele for den enkelte kunde, da nogle tilbud kun kan fremsendes ad specifikke kanaler, eksempelvis e-mail.
6. KOMMUNIKATION
Medlemmer af kundeklubben vil få tilsendt nyheder og eksklusive tilbud via post, e-mail eller sms. Ønsker man som medlem ikke længere at modtage nyheder eller tilbud, kan man framelde sig ved at gøre brug af linket, der er oplyst via de forskellige e-mails eller sms'er fra Sephora.
7. SEPHORAS RETTIGHEDER
Sephora har ret til at suspendere eller afslutte kundeklubben, ligesom disse generelle vilkår kan ændres efter behov. Som medlem har man mulighed for at opsige medlemskabet med øjeblikkelig virkning, når man bliver opmærksom på disse ændrede vilkår. Foretages der ændringer, kan Sephora gøre medlemmer opmærksomme på disse via e-mails eller post, mens mindre ændringer kan blive annonceret på www.sephora.dk. Det anbefales derfor, at man holder øje med hjemmesiden.
Skulle Sephora vælge at afslutte kundeklubben, vil samtlige medlemmer blive notificeret via de indtastede kontaktoplysninger. Herefter har man 3 måneder til at udnytte diverse tilbud, ellers mister man de optjente point.
Sephora kan ikke drages til ansvar for point, der ikke bliver udnyttet som følge af, at kundeklubben deaktiveres eller lukkes. Medlemmer vil ej heller være berettiget til en kompensation i dette tilfælde. Sephora kan vælge at undlade at informere medlemmer, der ikke har gennemført et køb i 12 måneder, om disse ændringer.
8. SUSPENSION OG DEAKTIVERING
Medlemmer af kundeklubben forpligter sig til at imødekomme de ovennævnte generelle vilkår og skal endvidere behandle Sephora på fair vis.
Sephora forbeholder sig retten til at suspendere et medlemskort (og fordele), der tilhører et medlem af kundeklubben, hvis et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:
- Det pågældende medlem har forsøgt sig med bedrageri online i Sephoras webshop eller i Sephoras fysiske butikker.
- Det pågældende medlem forsøger at misbruge sit medlemskort.
- Det pågældende medlem udviser en adfærd, der har til hensigt at skade kundeklubben eller Sephoras forretning i al almindelighed.
- Det pågældende medlem har haft et usædvanligt højt antal transaktioner den samme dag eller flere dage i træk.
- Det pågældende medlem har ikke betalt sine regninger inden for 1 måned.
- Det pågældende medlem overholder ikke de generelle vilkår.
Bemærk venligst, at der ved en suspension ikke udbetales kompensation.
Vælger man som medlem at henvende sig til Sephora med henblik på at få slettet alle de data, som Sephora har indsamlet, vil det ligeledes indebære, at alle point slettes på medlemskortet
Anvender det pågældende medlem ikke sit medlemskort i 12 måneder, deaktiveres kortet, og alle point slettes. I dette specifikke tilfælde vil Sephora give medlemmet besked om, at kortet er blevet deaktiveret. Anvendes kortet ikke i de efterfølgende 30 dage, bliver deaktiveringen permanent.
9. ANSVAR
Sephora er som administrator af kundeklubben ikke ansvarlig for indirekte konsekvenser eller problemer, der opstår som følge af funktionsfejl ved brug af medlemskortet.
Taber man sit medlemskort, eller bliver det stjålet, er det kortholderens pligt at kontakte Sephora på følgende adresse: kundeservice@sephora.dk
Har man spørgsmål til kundeklubben, kan Sephora kontaktes på e-mailadressen kundeservice@sephora.dk. Enhver henvendelse vil blive besvaret hurtigst muligt.
Taber man sit medlemskort, eller bliver det stjålet, er det kortholderens pligt at kontakte Sephora på følgende adresse: kundeservice@sephora.dk
Denne version er opdateret 09.02.2017.